معبد کیومیزو دِرا

معبد کیومیزو دِرا (Kiyomizu – dera) – اوتوا خرداد ۸, ۱۳۹۶

معبد کیومیزو دِرا

معبد کیومیزو دِرا ، که به صورت رسمی اوتوا – سان کیومیزو – دورا نامیده می شود، یک معبد بودایی مستقل در شرق کیوتو است. کیومیزو در لغت به معنای آب زلال و شفاف و یا آب خالص است. این معبد بخشی از آثار تاریخی باستانی کیوتو و جزء میراث جهانی یونسکو می باشد.

نام معبد کیومیزو دِرا در فهرست نهایی ۲۰ کاندید عجایب هفتگانه جدید جهان قرار داشته است.

تاریخچه

کیومیزو در اوایل دوره هیان (Heian) تأسیس شد. این معبد در سال ۷۷۸ توسط ساکانوئی نو تامورامارو (Sakanoe no Tamaramaro) یافت شد، و ساختمان فعلی آن در ۱۶۳۳ به سفارش توکوگاوا لمیتسو (Tokugawa Lemitsu) ساخته شد.

در تالار اصلی معبد کیومیزو دِرا، یک ایوان بزرگ قرار گرفته که ستون هایی اطراف آن را احاطه کرده است که منظره زیبایی را برای تالار اصلی ایجاد کرده و تبدیل به یکی از مهم ترین مزایا و ویژگی های این معبد شده است. این معبد با وجود رودخانه ها، آبشارها و مناطق دیدنی بسیاری در اطرافش، به یکی از زیباترین مناطق کیوتو تبدیل شده است. یکی از مهم ترین بناهای ژاپن که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، آرامگاه کیومیزو می باشد که در گوشه شرقی معبد کیومیزو دِرا قرار گرفته است.

راه دسترسی به این معبد، خیابانی است که به معبد راه دارد و مملوء از فروشگاه ها، اقامتگاه ها و رستوران هایی می باشد که به سبک سنتی ژاپنی طراحی شده اند. در گذشته باور مردم منطقه بر این بود که کسی که از پرش از روی تراس این معبد جان سالم به در برد، به آرزوهایش می رسد. در نتیجه، تنها ۸۵ نفر از ۲۳۴ نفری که این پرش را انجام دادند توانستند زنده بمانند.

در مجموعه این معبد آبشار زیبای «اوتوانوتاکی»، چندین زیارتگاه و دو صخره که در فاصله ۱۸ متری از هم قرار دارند، وجود دارد.

تور ژاپن

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید