کوه فوجی

کوه فوجی (Mount Fuji) خرداد ۸, ۱۳۹۶

کوه فوجی

کوه فوجی با ۳۷۷۶ متر ارتفاع، بلندترین کوه ژاپن می باشد که در منطقه یاناماشی قرار گرفته است. در بین سال های ۱۷۰۸-۱۷۰۷، کوه فوجی آتشفشانی فعال بوده و از آن زمان تاکنون خاموش می باشد. این کوه در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی توکیو قرار گرفته و در روزهای آفتابی به راحتی قابل رؤیت می باشد. شکل مخروطی و فوق العاده کوه فوجی که در چند ماه از سال پوشیده از برف است، به عنوان نماد ژاپن شناخته شده و در اکثر عکس ها و آثار هنری ژاپنی قابل مشاهده می باشد.

همچنین این کوه به همراه کوه های مونت تات و مونت هاکو، سه کوه مقدس ژاپن را تشکیل می دهند. سه شهر گوتنبا از جنوب، فوجی یوشیدا از شمال و فوجی نومیا از جنوب غربی، اطراف این کوه را احاطه کرده اند.

این کوه خاص ترین منظره زیبای ژاپن و یکی از سایت های تاریخی ژاپن می باشد که در تاریخ ۲۲ جون ۲۰۱۳ به عنوان میراثی فرهنگی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

اکثر مردم ژاپن این آرزو را دارند که در ابتدای سال نو بتوانند اولین طلوع خورشید را از روی کوه فوجی تماشا کنند. این کوه برای تمام مردم ژاپن ارزشی بیش از تنها یک کوه را دارد و به نمادی از شکوه و زیبایی و قدرتمندی تبدیل شده است.

اهمیت کوه فوجی برای ژاپنی ها به قدری است که این کوه را می توان در تمام آثار هنری، نقاشی ها و حتی در شعرهای ژاپنی یافت. نقاشی کاتسوشیکا هوکسای، نقاش معروف ژاپنی، از این کوه متعلق به قرن شانزدهم، مصداقی بر این امر می باشد.

همچنین سالانه حدود ۲۰۰ هزار نفر از گردشگران و کوهنوردان اقدام به صعود به قله کوه فوجی می کنند که صعودشان به قله این کوه، برایشان بیشتر جنبه فرهنگی دارد تا جنبه ورزشی.

تور ژاپن

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید