تودای جی (Todai-ji)

تودای جی (Todai-ji Temple) خرداد ۲۰, ۱۳۹۶

تودای جی

تودای جی به معنای «معبد بزرگ شرقی»، مجموعه ای متشکل از چندین معبد است که در شهر نارا، کشور ژاپن قرار گرفته است. تالار بودای بزرگ آن، بزرگترین بنای چوبی و مجسمه بودای آن نیز بزرگترین مجسمه بودای جهان به شمار می آید. همچنین این معبد در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از هفت معبد قدرتمند و بزرگ در استان نارا ژاپن می باشد.

تاریخچه

آغاز ساخت معبدی که امروزه تودای جی نامیده می شود به سال ۷۲۸ بازمی گردد، زمانی که امپراتور Shomu، Kinshosen-ji را برای باج به شاهزاده Motoi تأسیس کرد و Motoi با Komyoshi از خاندان فوجی وارا ازدواج کرد.

در طول دوران Tenpyo ژاپن از یک سری حوادث و بیماری های همه گیر رنج می برد. پس از تجربه این مشکلات در سال ۷۴۱ بود که امپراتور shomu ساخت و ساز معابد را در سراسر کشور ترویج داد. معبد تودای – جی به عنوان معبد ایالت Yomoto منصوب شد و در رأس معابد ایالت های دیگر قرار گرفت.

ساختمان های مختلف تودای جی در درون زیبایی های باغ های آن گنجانده شده اند. این ساختمان ها و باغ ها، در طول قرن ها، در کنار هم و برای تبدیل شدن به بخش جدایی ناپذیر از این مجموعه معابد منحصر به فرد و ارگانیک، تکامل یافته اند. همچنین امروزه ویلاهای مجاور نیز بخشی از معبد تودای – جی به شمار می آیند. برخی از این سازه و ویلاها نیز برای بازدید عموم آزاد هستند.

این معبد نیز همانند اکثر معابد و ساختمان های قدیمی ژاپن، تا به حال حوادث زیادی را در طول تاریخش به خود دیده است. از جمله این حوادث می توان به افتادن سر مجسمه بودای بزرگ معبد در اثر زلزله به زمین، آتش سوزی تالار سخنرانی بر اثر رعد و برق و در آتش سوختن نیمی از معابد قدیمی نارا اشاره کرد.

تور ژاپن

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید