پارک شینجوکو گیوئن

پارک شینجوکو گیوئن Shinjuku Gyoen Park خرداد ۲۲, ۱۳۹۶

پارک شینجوکو گیوئن

پارک شینجوکو گیوئن ، پارکی بزرگ در شینجوکو توکیو می باشد که در دوره زمانی اِدو به صورت رسمی محل اقامت خانواده نایتو بوده است. پس از آن، این پارک تبدیل به باغی تحت مدیریت آژانس خانواده سلطنتی ژاپن شد و در حال حاضر، پارک ملی تحت صلاحیت قانونی محیط زیست ژاپن می باشد.

زمین های این پارک در دوره زمانی اِدو از شوگون به لُرد نایتو از ستوروگا به ارث رسید و ساخت باغ در سال ۱۷۷۲ بر روی این زمین ها تکمیل شد. و در نهایت در ۲۱ می ۱۹۴۹، این باغ تحت عنوان پارک ملی شینجوکو به روی عموم باز شد. همچنین این پارک در ژانویه سال ۲۰۰۸ با مسئولیت وزارت محیط زیست و با نام رسمی «باغ ملی شینجوکو گیوئن» به ثبت رسید.

پارک شینجوکو گیوئن با ۵۸٫۳ هکتار وسعت، از ترکیب سه سبک فرانسوی، انگلیسی و سنتی ژاپنی ساخته شده است. این پارک دارای بیش از ۲۰۰۰۰ درخت می باشد که حدود ۱۵۰۰ رأس از این درختان، درخت گیلاس هستند. به همین دلیل محل مناسبی برای جشن هانامی (شکوفه های گیلاس) می باشد و در طول فصل شکوفه های گیلاس جمعیت زیادی را به خود می بیند.

پارک شامل سه ورودی دروازه شینجوکو، دروازه اوکیدو و دروازه سنداگایا می باشد.

ساعات کاری و دسترسی ها

ساعت کاری پارک از ۹ تا ۱۶:۳۰ است و روزهای دوشنبه (به جز در طول فصل شکوفه های گیلاس و گل داوودی) بسته است. علاوه بر این تنها چند دقیقه پیاده روی از ایستگاه متروی شینجوکو یا استگاه سنداگایا تا رسیدن به این پارک زمان لازم است.

جالب است بدانید که، درختان گیلاس از اواخر مارچ تا آپریل شکوفه می دهند.

و در نهایت، این پارک در سال ۱۹۸۹ به عنوان محل برگزاری مراسم خاکسپاری امپراتور شُوا Showa قبل از دفن شدن وی در گورستان امپراتور موساشی Musashi، انتخاب شد و مراسم در آن برگزار گردید.

تور ژاپن

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید