کلیسای سنت پیر

کلیسای سنت پیر St. pierre Cathedral مرداد ۱۱, ۱۳۹۶

کلیسای سنت پیر St. pierre Cathedral

کلیسای سنت پیر ، کلیسای جامعی است که در شهر ژنو قرار گرفته و متعلق به کلیسای پروتستان می باشد. این کلیسا به عنوان کلیسای خانگی اختصاص داده شده به جان کلوین، یکی از رهبران اصلاحات پروتستان، شناخته می شود. داخل کلیسا نیز صندلی ای وجود دارد که متعلق به جان کلوین بوده است. این کلیسا با داشتن برجی به ارتفاع ۱۵۷ متر، در سال ۱۱۶۰ و تحت نظر اسقف اعظم ژنو شروع به کار کرد.

این کلیسا از ترکیب سبک های معماری مختلفی نظیر معماری گوتیک، معماری رومانسک و معماری نئوکلاسیک ساخته شده است. در پژوهش های باستان شناسی اخیر در قسمت زیرین مجموعه کلیسا، آثاری بسیار مهم متعلق به امپراتوری روم و زمانی که مسیحیت به این شهر رسید، یافته شده است.

بنای کلیسا به سبک رومانسک ساخته شد و صد سال پس از ساختش با سبک گوتیک تکمیل یافت. نمای اصلی کلیسا نیز سبک نئوکلاسیک دارد که در قرن هجدهم به کلیسا اضافه شد. غیر از ساختمان اصلی دو ساختمان دیگر وجود دارد که در قرن دوازدهم و از طریق گسترش ساختمان اصلی پدید آمدند و به استفاده های مختلف از قبیل مقدسات عمومی و تعالیم کلیسا اختصاص داده شدند.

کُنراد ویتز، نقاش معروف آلمانی، یک نقاشی گوتیک برای کلیسای جامع در سال ۱۴۴۴ نقاشی کرد و آن را هنر گوتیک سنت پیتر نامید، که امروزه این اثر در موزه هنر و تاریخ ژنو نگه داری می شود.

در نهایت، کلیسای جامع سنت پیر یکی از جاذبه های گردشگری اصلی شهر ژنو می باشد و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

تور سوئیس ، تور سوئیس

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید