مجسمه حضرت مسیح

مجسمه حضرت مسیح Christ the Redeemer مرداد ۲۵, ۱۳۹۶

مجسمه حضرت مسیح

مجسمه حضرت مسیح مجسمه ای از عیسی مسیح با هنر تزئینی است که در شهر ریو دو ژانیرو برزیل قرار گرفته است. این مجسمه توسط مجسمه ساز فرانسوی «پل لاندووسکی» طراحی شد و توسط مهندس برزیلی «هیتور داسیلوا کاستا» با همکاری مهندس فرانسوی «آلبرت ککو» ساخته شد. مجسمه ساز رومانیایی «جورج لئونیرا» نیز صورت این مجسمه را طراحی کرد.

این مجسمه به غیر از پایه اش که ۸ متر است، ۳۰ متر بلندی دارد و عرض دستانش ۲۸ متر می باشد. همچنین این مجسمه ۶۳۵ تن وزن دارد و در قله کوه ۷۰۰ متری کورکووادو در پارک ملی جنگل تیجوکا قرار گرفته است و از همه جای شهر قابل مشاهده می باشد.

این مجسمه که نماد مسیحیت سراسر جهان و نماد فرهنگی شهر ریو دو ژانیرو و برزیل می باشد جزء لیست عجایب هفتگانه جدید جهان قرار گرفته است. این مجسمه بین سال های ۱۹۲۲ و ۱۹۳۱ و از بتن مسلح و سنگ صابون ساخته شده است.

تاریخچه

ابتدا در دهه ۱۸۵۰ میلادی، نظریه یا ایده طراحی ساخت این مجسمه بر فراز کوه کورکوادو داده شد. پِدرو ماریا باس (Pedro Maria Boss)، کشیش آن زمان از پرنسس الیزابت درخواست کرد تا هزینه ای برای ساخت مجسمه ای مذهبی بر فراز کوه تخصیص دهد. اما با استقبال و توجه خاصی رو به رو نشد. سرانجام در سال ۱۹۲۰ مجمع کاتولیک شهر ریو این ایده را مجدداً مطرح کرد. همچنین کمک های مالی بسیاری برای اجرایی شدن این طرح جمع آوری شد که اکثراً کاتولیک ها کمک مالی کردند.

در نهایت طرح کنونی مجسمه که مجسمه ای با آغوش باز است و نمادی از صلح می باشد، به تصویب رسید و اجرایی شد. ساخت مجسمه از سال ۱۹۲۲ آغاز و تا سال ۱۹۳۱ به طول انجامید.

دیوار بزرگ چین، تاج محل هند، تماشاخانه رومی کولوسئوم در ایتالیا، شهر باستانی ماچو پیچو در پرو، شهر پترا در اردن و هرم های چیچن ایتزا در مکزیک؛ همراه با مجسمه حضرت مسیح در ریو، لیست عجایب هفتگانه جدید جهان را تشکیل دادند.

راه های دسترسی

  • تراموا: راحت ترین و پر هیجان ترین شیوه دسترسی به مجسمه است که ۲۰ دقیقه به طول می انجامد.
  • ماشین شخصی یا تاکسی
  • پیاده: گردشگرانی که علاقه به بازدید از جنگل های تیجوکا و کوه نوردی را دارند، از مسیرهای پیاده روی بسیاری می توانند بالا روند و خود را به مجسمه برسانند.

این مجسمه با تبدیل شدن به نماد اصلی و فرهنگی شهر ریو دو ژانیرو، توانسته در طول سال گردشگران زیادی را به دیدن این شهر ترغیب کند.

تور برزیلتور برزیل

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید