کوه کله قندی

کوه کله قندی (Sugar Loaf) مرداد ۳۱, ۱۳۹۶

کوه کله قندی

کوه کله قندی یا «شوگر لوف» در کنار مجسمه حضرت مسیح، یکی از نمادهای شهر ریو دو ژانیرو برزیل می باشد. این کوه به دلیل قرار گرفتن در دهانه خلیج گوآنابارا و موقعیت خاص جغرافیایی اش، ظاهر مخطروطی شکل و قدمت تاریخی اش شهرت یافته است.

مشخصات کوه:

  • ارتفاع: ۴۰۰ متر
  • جنس: سنگ گرانیت
  • شکل: تخته سنگی با پوشش گیاهی کم
  • قدمت: ۶۰۰ میلیون سال

با توجه به این که قدمت کوه به ۶۰۰ سال پیش برمی گردد، می توان گفت که این کوه حتی قبل از ساخت مجسمه حضرت مسیح هم نماد شهر ریو بوده است.

راه های دسترسی

با استفاده از تله کابینی که در سال ۱۹۱۲ میلادی بر روی این کوه ساخته شد، می توان در دو مرحله به قله کوه کله قندی دسترسی پیدا کرد. جالب است بدانید که این تله کابین، اولین تله کابین کشور برزیل و سومین تله کابین جهان می باشد. همچنین این تله کابین سبب توسعه چشمگیری در صنعت گردشگری کشور برزیل شده است.

  • ایستگاه اول: این ایستگاه در مورو دا اورکا قرار گرفته است. از روی این کوه می توان مناظر زیبا و دیدنی سواحل شهر ریو را به خوبی تماشا کرد. شما در این ایستگاه می توانید به پیاده روی بپردازید و از تماشای گیاهان گرمسیری، پرندگان و میمون ها لذت ببرید.

امکانات: کافی شاپ، رستوران، آمفی تئاتر

  • ایستگاه دوم: بر روی قله کوه کله قندی قرار گرفته است. از روی قله این کوه می توان زیباترین و بهترین چشم انداز شهر ریو را تماشا کرد.

امکانات: چندین محل مشاهده، چندین کیوسک نوشیدنی، بستنی و اسنک

به طور کلی این تله کابین ظرفیت جابه جایی ۱۳۶۰ مسافر را در یک ساعت دارد.اتاقک های تله کابین نیز که حبابی شیشه ای شکل هستند، امکان تماشای کامل مناظر را به شما می دهند. هر واگن نیز ظرفیت جابه جایی ۶۵ نفر را دارد.

تور برزیلویزای برزیل

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید