معبد سنسوجی

معبد سنسوجی (Senso-ji Temple) مرداد ۳۱, ۱۳۹۶

معبد سنسوجی

معبد سنسوجی معبدی بودایی و باستانی است که در آساکوسا و منطقه تایتو، شهر توکیو ژاپن قرار گرفته است. این معبد بزرگترین، مهم ترین و قدیمی ترین معبد توکیو، پایتخت ژاپن است. این معبد که در سال ۶۲۸ میلادی ساخته شد، نتیجه یافته ی دو برادر ماهیگیر می باشد. بر اساس داستان ها و افسانه ها، مجسمه رب النوع بخشندگی کانن (Kannon) که در رودخانه سومیدا بود، توسط دو برادر ماهیگیر پیدا شد. بزرگ آن دهکده خانه خود را تبدیل به معبدی کرد تا مردم بتوانند در آنجا این مجسمه را پرستش کنند. این سنگ که معبد را به یکی از پربازدید ترین و محبوب ترین بناهای کنونی توکیو تبدیل کرده، امروزه محلی برای برگزاری «سانجا ماتسوری» است که بزرگ ترین و معروف ترین جشنواره توکیو می باشد. این جشنواره هر ساله در اواخر بهار و در طول ۳ الی ۴ روز برگزار می شود.

این معبد در طول جنگ جهانی دوم بمباران و نابود شد و پس از بازسازی تبدیل به نماد تولد دوباره و صلح برای مردم ژاپن شد.

در مجاورت معبد، گوجونوتو یا معبدی ۵ طبقه (که خاکستر بودا در این مکان نگه داری می شود)، معبد شینتو، معبد آساکوسا، دروازه رعد یا کامیناریمون (که در سال ۹۴۲ میلادی ساخته شده و شامل فانوس های بزرگ و خدایان راجین و فوجین می باشد)، بازار ناکامیس (که شامل مغازه های صنایع دستی است)، دروازه هوزومون، تالار کانن (که ساخت آن به سال ۶۲۸ میلادی بازمی گردد)، زیارتگاه چینگوو و در نهایت معبد دنپوین قرار دارند. این مجموعه به طور کلی از جذابیت ها و زیبایی های محوطه محسوب می شود و به پر بازدید ترین سایت روحانی جهان با بیش از ۳۰ میلیون بازدید کننده در سال تبدیل شده است.

خیابان ناکامیس – دوری

ناکامیس – دوری، خیابانی روبه روی معبد است که در اوایل قرن ۱۸ میلادی، هنگامی که جواز راه اندازی فروشگاه در رو به روی معبد داده شد، راه اندازی شد. با این حال دولت توکیو در ماه مه سال ۱۸۸۵ به صاحبان فروشگاه ها دستور داد تا مغازه هایشان را ترک کنند. در دسامبر همان سال این منطقه با آجرهای سبک غربی بازسازی شد. در طول زلزله بزرگ کانتو در سال ۱۹۲۳ بسیاری از مغازه های این خیابان نابود شدند و در سال ۱۹۲۵ مجدداً بازسازی شدند. این مغازه ها مجدداً در جریان بمب گذاری های جنگ جهانی دوم مجدداً ویران شدند و بازسازی شدند. طول خیابان ۲۵۰ متری است که اکنون حاوی ۸۹ مغازه می باشد.

تور ژاپنتور ژاپنویزای ژاپن

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید