قصر هیمجی

قصر هیمجی (Himeji Castle) شهریور ۴, ۱۳۹۶

قصر هیمجی

قصر هیمجی مجموعه قلعه ای ژاپنی بر بالای تپه ای واقع در هیمجی، هیوگو ژاپن می باشد. این قلعه به عنوان بهترین نمونه باقیمانده از نمونه اولیه معماری قلعه های ژاپنی محسوب می شود. این قلعه غالباً به خاطر درخشندگی و سفیدی بی نظیرش به عنوان هاکورو – جو (Hakuro – jo) یا شیراساگی – جو (Shirasagi – jo) (قلعه مرغ ماهیخوار یا حواصیل سفید) شناخته می شود. این لقب ها به خاطر شباهت این قلعه به یک پرنده ای در حال پرواز، به این قلعه داده شده است.

تاریخچه

قدمت قلعه هیمجی به سال ۱۳۳۳، زمانی که Akamatsu Norimura قلعه ای بر بالای تپه Himeyama ساخت، بازمی گردد. این قلعه از بین رفت و در سال ۱۳۴۶ به عنوان قلعه Himeyama بازسازی شد و دو قرن بعد به عنوان قلعه هیمجی بازسازی شد. قلعه هیمچی سپس در سال ۱۵۸۱ توسط Toyotomi Hideyoshi به طور قابل توجهی بازسازی شد که یک قلعه سه طبقه به آن اضافه شد. در سال ۱۶۰۰ Takugawa leyasu این قلعه را وقف Ikeda Terumasa برای کمک به او در جنگ Sekigahara، کرد. Ikeda قلعه را از سال ۱۶۱ تا ۱۶۰۹ به طور کامل بازسازی کرد و آن را به یک مجموعه قلعه بزرگ گسترش داد.

چندین ساختمان دیگر بعدها توسط «هوندا تاداماسا» از سال ۱۶۱۷ تا ۱۶۱۸ به این مجموعه قلعه اضافه شد. برای بیش از ۴۰۰ سال، قلعه هیمجی در طول بمب گذاری گسترده هیمجی در جنگ جهانی دوم و همچنین بلایای طبیعی ای نظیر زمین لرزه بزرگ سال ۱۹۵۵ هانگزین، سالم ماند.

ویژگی ها

قلعه هیمجی بزرگ ترین و پربازدید ترین قلعه ژاپن است و در سال ۱۹۹۳ به عنوان یکی از اولین سایت های میراث جهانی یونسکو در کشور به ثبت رسید. این منطقه که در ناحیه ای میانی از مجموعه قلعه قرار گرفته است، یک سایت تاریخی اختصاصی می باشد و ۵ ساختمان قلعه نیز به عنوان گنجینه ملی اعلام شده است. هیمجی در کنار قلعه ماتسوموتو و قلعه کوماموتو یکی از سه قلعه برتر ژاپن است. به منظور حفظ ساختمان های قلعه، کارهای بازسازی طی چندین سال انجام شد و در روز  ۲۷ مارس ۲۰۱۵ به روی عموم باز شد. این آثار به مدت ده ها سال از خاک و دود حفظ شدند و رنگ خاکستری سقف آن به رنگ سفید درخشان بازگردانده شد.

آثار فرهنگی

این قلعه در برخی فیلم های مشهور جهان نظیر «شما تنها دو بار زندگی می کنید» (You Only Live Twice) با بازی جیمز باند (۱۹۶۷)، «آخرین سامورایی» (Akira Kurosawa) با بازی تام کروز (۱۹۸۰) و ران (Ran) (1985) مورد استفاده قرار گرفته است.

تور ژاپنتور ژاپنویزای ژاپن

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید