تئاتر کابوکی - زا

تئاتر کابوکی – زا (Kabuki-za theater) شهریور ۴, ۱۳۹۶

تئاتر کابوکی – زا

تاریخچه

تئاتر کابوکی – زا ، تئاتر اصلی سبک نمایش سنتی کابوکی در توکیو ژاپن می باشد. این تئاتر که در منطقه چوئو و محله گینرا قرار گرفته است، در سال ۱۸۸۹ میلادی ساخته شده است.

کابوکی – زا در ابتدا توسط روزنامه نگار دوره میجی، Fukuchi Gen’ichiro راه اندازی شد. Fukuchi، درام های کابوکی ای که در آنها Ichikawa Danjuro IX و دیگران ستاره شدند، را پس از مرگ Danjuro در سال ۱۹۰۳ نوشت و Fukuchi از مدیریت تئاتر بازنشسته شد.

تئاتر کابوکی – زا در حال حاضر توسط شرکت Shochiku که در سال ۱۹۱۴ به تصویب رسید، اداره می شود. ساختمان اصلی کابوکی – زا، یک ساختار چوبی بود که در سال ۱۸۸۹ بر روی زمین های مسکونی قبیله Hosokawa kumamoto یا قبیله Matsudaira Izu، در توکیو ساخته شد.

این ساختمان در ۳۰ اکتبر ۱۹۲۱ در جریان یک آتش سوزی تخریب شد. بازسازی آن در سال ۱۹۲۲، با استفاده از مصالح ساختمانی ضد آتش آغاز شد. این مصالح که سبک معماری سنتی ژاپنی را با وجود این که مصالح و تجهیزات نورپردازی غربی بودند، حفظ کرد.

همچنین این بازسازی به دلیل زلزله بزرگ سال ۱۹۲۳ کانتو، که منجر به آتش سوزی مجدد ساختمان شد، ناتمام ماند. بار دیگر تئاتر کابوکی – زا در جریان بمباران متفقین در جنگ جهانی دوم نابود شد. مجدداً در سال ۱۹۵۰ با حفظ سبک بازسازی سال ۱۹۲۴، بازسازی شد و تا همین اواخر یکی از ساختمان های برجسته و سنتی توکیو بود.

ساختار سال ۱۹۵۰ نیز در بهار ۲۰۱۰ تخریب شد و طی سه سال بعد بازسازی شد. علت های ذکر شده برای تخریب و بازسازی مجدد ساختار عبارتند از: نگرانی در مورد ناتوانی ساختمان در مقابل زلزله و برخی از مسائل مربوط به دسترسی.

معماری

سبک معماری سال ۱۹۲۴، سبک احیاء کننده ژاپنی باروک است، که به معنی تحریک جزئیات معماری قلعه های ژاپنی و همچنین معابد دوره پیش از اِدو می باشد. این سبک پس از بازسازی بعد از جنگ و پس از بازسازی سال ۲۰۱۳ نیز حفظ شد.

در آخرین بازسازی، چهار پرده جدید به نام dancho در قسمت جلویی داخل ساختمان، ساخته شد. این پرده ها به سبک ژاپنی Nihong و توسط هنرمندان مشهور ژاپنی ساخته شدند و بازتابی از فصول مختلف ایجاد می کنند.

تور ژاپنتور ژاپنویزای ژاپن

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید