کاخ ملل

کاخ ملل (palace of Nations) – مقر سازمان ملل متحد شهریور ۶, ۱۳۹۶

کاخ ملل

کاخ ملل ، محل دفتر سازمان ملل متحد است که در شهر ژنو سوئیس قرار گرفته است. این کاخ بین سال های ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۸ ساخته شد تا به عنوان مقر سازمان ملل متحد خدمت کند. از سال ۱۹۴۶، دبیر کل سازمان ملل متحد یک توافقنامه مرکزی با مقامات سوئیس امضاء کرد، و در نهایت این کاخ به عنوان مقر سازمان ملل متحد شروع به خدمت کرد.

جالب است بدانید که سوئیس تا سال ۲۰۰۲ عضو سازمان ملل متحد نبوده است.

این کاخ یکی از شلوغ ترین و پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری ژنو می باشد. تنها در سال ۲۰۱۲، کاخ ملل میزبان بیش از ۱۰ هزار جلسه بین دولتی بوده است.

با بازدید از ین کاخ می توانید سفری به ۷۰ سال قبل داشته باشید. همچنین تورهایی در این کاخ برگزار می شود که راهنمایان آن به ۱۲ زبان زنده دنیا صحبت می کنند.

معماری

یک رقابت معماری که در سال ۱۹۲۰ برگزار شد، که در طی آن پروژه ای برای طراحی کاخ ملل مطرح شد. ۱۳۷ نفر در این مسابقه شرکت کردند که هیئت داوران این مسابقه قادر به انتخاب برنده نبودند. در نهایت پنج معمار به نام های جولین فلگنایمر (Julien Flegenheimer) از سوئیس، کامیل لوفور (Camille Leferre) و هنری پائول ننوت (Henrri – Paul Nenot) از فرانسه، کارلو بروگی (Carlo Broggi) از ایتالیا و ژوزف واگو (Jozsef Vago) از مجارستان برای طرح نهایی انتخاب شدند.

از کمک های مالی اعضای لیگ نیز برای داخل با استفاده شد. این کاخ در طول تکمیل و در سال ۱۹۳۶، با حجم عظیمش بعد از کاخ ورسای به دومین مجموعه ساختمان بزرگ اروپا تبدیل شد. در نهایت، در سال ۱۹۸۸، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۲۹ امین جلسه خود را در کاخ ملل برگزار کرد.

«سالن حقوق بشر و اتحاد تمدن ها» و «سالن مجلس» کاخ ملل، بزرگ ترین سالن های کنفرانس جهان می باشند. در سال ۲۰۰۸ سقف زیبا و رنگارنگ سالن حقوق بشر توسط «خوآن کارلوس اول» و «سوفیا» پادشاه و ملکه اسپانیا به سازمان ملل هدیه داده شد که «میشل بارسلو» (Miquel Barcelo)، هنرمند اسپانیایی، طراحی و اجرای آن را بر عهده داشت. این اثر هنری که ۱۵۰۰ متر مساحت دارد، از هر نقطه ای به شکلی متفاوت دیده می شود.

تور سوئیسویزای سوئیس 

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید