آکواریوم ریپلی

آکواریوم ریپلی کانادا (Ripley’s Aquarium of Canada) شهریور ۱۲, ۱۳۹۶

آکواریوم ریپلی کانادا

آکواریوم ریپلی کانادا ، آکواریومی عمومی در تورنتو کانادا می باشد. این آکواریوم یکی از سه آکواریوم متعلق به مجموعه تفریحی ریپلی می باشد. آکواریوم ریپلی در مرکز شهر تورنتو و جنوب شرقی برج سی ان CN قرار دارد. این آکواریوم دارای چند نمایشگاه آبزی از جمله مخزن راه رفتن می باشد. این آکواریوم ۷/۵ میلیون لیتر (۵/۱ میلیون گالن) آب دریایی دارد و بزرگترین زیستگاه آب شیرین سراسر جهان می باشد. این نمایشگاه دارای ۱۳۵۰۰ نمونه دریایی آب شیرین از ۴۵۰ گونه می باشد.

تاریخچه

این آکواریوم دریایی ابتدا در سال ۲۰۰۴ در شهر آبشار نیاگارا واقع در اُنتاریو ساخته شد. ساخت آن در اواخر سال ۲۰۱۱ شروع شد و هزینه نهایی نزدیک به ۱۳۰ میلیون دلار بود. این آکواریوم در اکتبر ۲۰۱۳ به روی عموم باز شد.

گالری ها

۹ گالری مختلف در این آکواریوم گنجانده شده است که به شرح زیر می باشند:

  • آب های کانادایی: آب های کانادایی نمایشگاهی از حیوانات آب های کشورهای اطراف می باشد. این گالری دارای ۷ زیستگاه است. برخی از حیوانات برجسته این نمایشگاه عبارتند از: شاه ماهی رودخانه ای آمریکا، ماهی باس، شاه میگوی آمریکایی، مار ماهی گرگی، ماهی مکشی، هشت پای غول آرام و صخره ماهی چینی.
  • جزیره رنگین کمان: جزیره رنگین کمان حیواناتی از مناطق آبی هند است و رنگارنگ ترین نمایشگاه می باشد. نام جزیره رنگین کمان به همین دلیل بر روی این گالری گذاشته شده است. برخی از گونه های این نمایشگاه عبارتند از: ماهی پیکاسو، ماهی White tail dascyllus، فرشته ماهی امپراتور، ماهی آب شور و تک شاخ ماهی سرنرم.
  • مرداب خطرناک: مرداب خطرناک یک تونل زیر آبی با پیاده روی محرک است که بزرگترین مخزن آکواریوم می باشد. برخی از حیوانات برجسته این گالری عبارتند از: ببر کوسه ماسه ای، کوسه تل شنی، سفره ماهی Roughtail، اره ماهی، لاک پشت سبز.
  • مرکز اکتشاف: شامل فعالیت هایی مانند حباب های تماشایی زیر آب، زیر دریایی تحقیقاتی و یک استخر لمسی است که بازدید کنندگان اجازه لمس فسیل های زنده را می دهد. ساکنان مرکز اکتشاف شامل دلقک ماهی، جراح ماهی آبی، خرچنگ نعل اسبی و بادکنک ماهی طلایی می باشند. نمایشگاه های لمسی نیز به کاربران این امکان را می دهند تا با کمک کارکنان آکواریوم پوست حیوانات مختلفی مانند کوسه ها و لقمه ماهی را لمس کنند. این گالری متعلق به کوسه آب سنگین کارائیبی، کوسه بامبو قهوه ای مایل به زرد، لقمه ماهی جنوبی و سفره ماهی گاو بینی آرام می باشد.

ادامه گالری ها

  • گالری: این گالری به عنوان گالری هنر مادر طبیعت نیز شناخته می شود و شامل برخی از ظریف ترین گونه های زیر آبی از سراسر جهان می باشد. این نمایشگاه شامل شیر ماهی قرمز، مارماهی برقی، اسب دریایی Lined، اژدهای دریایی علفی و ماهی کمانگیر می باشد. این نمایشگاه همچنین شامل ۶ مخزن آب شور و سه نمایشگاه آب شیرین می باشد.
  • خلیج Bay: نمایشگاه خلیج Bay بر روی حدود سه گونه مجزا از سفره ماهی تمرکز کرده است. گاهی اوقات بازدید کنندگان می توانند غذا دادن غواصان آکواریوم را به سفره ماهیی ها در طول روزهای تعطیلی شان مشاهده کنند. بیل کله (کوسه سر چکشی)، سفره ماهی بینی گاوی و لقمه ماهی جنوبی از ساکنان این نمایشگاه می باشند.
  • سیاره ژله ای: این نمایشگاه دارای نمایشگر تغییر رنگ با ۵ گونه ژله ماهی می باشد. گونه های دیگر عبارتند از: عروس دریایی، ژله ماهی اورلیا، Spotted jelly و چتر دریایی می باشد.
  • سیستم پشتیبانی زندگی: این نمایشگاه به بازدید کنندگان امکان بازدید از پشت صحنه و اتاق سیستم های پشتیبانی زندگی آکواریومی را می دهد. این ساختمان دارای بزرگترین اتاق سیستم های پشتیبانی زندگی در ۳ آکواریوم ریپلی می باشد. این آکواریوم همچنین دارای امکاناتی برای جزیره خطرناک و خلیج Bay است.

تور کاناداویزای کانادا 

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید