دریاچه اُنتاریو

دریاچه اُنتاریو (Lake Ontario) شهریور ۱۵, ۱۳۹۶

دریاچه اُنتاریو

دریاچه اُنتاریو ، دریاچه ای بزرگ واقع در آمریکای شمالی می باشد که در مرز ایالات متحده آمریکا و کانادا قرار گرفته است. بخش های شمال، غرب و جنوب غربی دریاچه در استان اُنتاریو کانادا و بخش های جنوبی و شرقی دریاچه نیز در ایالت نیویورک آمریکا قرار گرفته اند.

اُنتاریو به زبان بومی منطقه به معنی دریاچه آب های درخشان (Lake of Shining Waters) می باشد و از رودخانه نیاگارا سرچشمه می گیرد. همچنین، مقداری از آب این دریاچه نیز از طریق رودخانه سنت لارنس  به اقیانوس اطلس می ریزد.

مشخصات دریاچه

  • گستره: ۱۹ هزار کیلومتر مربع
  • حوزه آبگیری: ۹۰۱۳۰ کیلومتر مربع
  • عمق میانه: ۲۴۴ متر
  • درازا: ۳۱۱ کیلومتر
  • پهنا: ۸۵ کیلومتر
  • تراز: ۷۴ متر

دریاچه اُنتاریو یکی از هشت دریاچه آب شیرین آمریکای شمالی است که شرقی ترین و کوچکترین آنهاست. در نزدیک ایالت خودمختار Prince Edward و شرقی ترین کناره ها، بر اثر بادهای چیره و امواج، جزایر مرجانی و ساحل های سایبانی ای پدید آمده اند. پارک ایالتی Sandbanks و پارک ملی ساحل جزیره Sandy از دسته جزایر و مناطق می باشند. در اکثر نوارهای ساحل این دریاچه، تالاب های بزرگی وجود دارند که تعداد بی شماری از گونه های گیاهی و جانوری وجود دارند که محل استراحت و زیستگاه پرندگان مهاجر می باشد.

جزیره های دریاچه

تمام جزایر دریاچه اُنتاریو در بخش های شرقی و شمال شرقی قرار دارند. جزیره Wolfe که در نزدیکی کینگستون قرار دارد، بزرگ ترین جزیره بندرگاه می باشد که اکنون توسط کشتی های مسافربری کانادا و آمریکا استفاده می شود.

نیروگاه های هسته ای پیکرنیگو و نیروگاه هسته ای دارلینگتون، در سواحل شمالی این دریاچه قرار گرفته اند.

آب و هوا

به دلیل عمق بسیار دریاچه اُنتاریو، و با توجه به ملایم بودن آب و هوای زمستانی منطقه همراه با جریان هوای گرم از سمت غرب، آب های این دریاچه خیلی کم دچار یخ زدگی می شوند. بین ماه های نوامبر و می، آب های اصلی دمای همگنی دارند. ماه جون تا اکتبر نیز، دمای آب در لایه های بالایی گرم و یک لایه پایین تر خنک تر می باشد. در عمق های زیر صد متر، دمای آب به کمتر از ۵ درجه سانتی گراد می رسد.

تور کاناداویزای کانادا

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید