فستیوال برف ساپورو

فستیوال برف ساپورو تیر ۷, ۱۳۹۶

فستیوال برف ساپورو (هاکایدو) Sapporo Snow Festival Hakkaido

فستیوال برف ساپورو یکی از بزرگ ترین جشنواره های ساپورو است که در ماه فوریه و به مدت یک هفته برگزار می شود.

این جشنواره در سال ۱۹۵۰ درحالی آغاز شد که دانش آموزان دبیرستانی مجسمه برفی پارک اودوری (Odori) را در مرکز ساپورو ساختند. امروز این جشنواره تبدیل به یک رویداد خیلی بزرگ و تجاری شده است و سالانه حدود ده تن مجسمه برفی برای این جشنواره ساخته می شود.

پارک اودوری (Odori) و ساسوکینو دو محلی هستند که فستیوال برف ساپورو در آن برگزار می شوند و در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. مکان سوم Tsudome می باشد که در فاصله چندین کیلومتری از دو پارک دیگر قرار دارد. برای برگزاری این جشنواره اگر زمستان پربرفی باشد که از همان برف ها استفاده می کنند. اگر زمستان کم پرفی باشد از کوه ها و تپه های اطراف برف ها را به این محل ها حمل می کنند.

مجسمه های غول پیکر ساخته شده در این جشنواره اغلب از شخصیت های کارتون های ژاپنی و یا بناهای معروف جهان الهام می گیرند. البته این مجسمه ها در خارج از محل ساخته می شوند و با بولدوزر و ماشین های حفاری مکانیکی به محل جشنواره انتقال داده می شوند.

همزمان با این جشنواره چندین کنسرت و رویداد دیگر برگزار می شود. همچنین در محل جشنواره می توانید از سرگرمی هایی نظیر اسنوبرد سواری و مسابقه زیبایی نیز لذت ببرید.

تور ژاپنتور ژاپن

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید