باغ گیاهشناسی ریو دو ژانیرو

باغ گیاهشناسی ریو دو ژانیرو (Jardim Botanico) شهریور ۱۵, ۱۳۹۶

باغ گیاهشناسی ریو دو ژانیرو

باغ گیاهشناسی ریو دو ژانیرو ، باغی است که توسط پادشاه جان ششم از کشور گرتغال ساخته و در سال ۱۸۰۸ افتتاح شد. این باغ ۱۳۸ هکتار مساحت و بیش از ۸۰۰۰ گیاه مختلف را در خود جای داده است. همچنین باغ گیاهشناسی در بخش شمالی ساحل ایپانما و لِبلون و بخش جنوبی شهر ریودوژانیرو قرار گرفته است. در سال ۱۸۰۸ این باغ به منظور پرورش ادویه هایی نظیر جوز هندی، فلفل و دارچین راه اندازی شد. اما با گذشت زمان به پارکی عمومی تبدیل شد. همچنین باغ گیاهشناسی ریو در پای کوه کورکووادو، که مجسمه معروف حضرت مسیح (Christ the Reseemer) بر روی آن ساخته شده، قرار دارد.

مسیر یا خیابان رویال پالمز (Avenue of Royal Palms) با ۱۳۴ درخت غول آسا، در ورودی باغ قرار گرفته است و از برجستگی های پارک به حساب می آید.

بخش های مختلف باغ

از بخش های مختلف باغ گیاهشناسی می توان به ردیفی از درختان خرما، قسمت آمازونی باغ، دریاچه ای با نیلوفرهای آبی و بزرگ آمازونی و بخش سرپوشیده ارکیداریوم اشاره کرد. در بخش سرپوشیده ارکیداریوم بیش از ۶۰۰ گونه مختلف ارکیده پرورش داده می شود.

باغ گیاهشناسی در تمام طول سال غیر از روز ۲۵ دسامبر و ۱ ژانویه فعالیت دارد و باز می باشد. دسترسی بسیار آسان به این باغ، آن را به یکی از پربازدید ترین باغ های شهر ریو تبدیل کرده است. این باغ با طبیعت بکر و شگفت انگیزش، کلکسیونی بزرگ از منابع گیاهی را در اختیار شما قرار می دهد. پوشش گیاهی متنوع باغ گیاهشناسی سبب شده تا تنوع عظیمی از پرندگان زیبا نیز در این باغ وجود داشته باشد. در طول هفته تقریباً باغ خلوت و آرام می باشد اما آخر هفته ها خانواده ها برای بازدید به باغ می آیند. همچنین یکی از معروف ترین کارناوال های شهر ریو که «Suvaco do Cristo» نام دارد و به معنای «Armpit of the Christ» یا سایه مسیح می باشد، در خیابان این باغ برگزار می شود.

تور برزیل ویزای برزیل

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید