ساحل ایپانما

ساحل ایپانما (Ipanema Beach) شهریور ۵, ۱۳۹۶

ساحل ایپانما

ساحل ایپانما ، یکی از اصلی ترین و مشهورترین سواحل شهر ریو دو ژانیرو می باشد. این ساحل در منطقه ای لوکس قرار گرفته که در اطراف آن خانه ها و هتل هایی لوکس و گران قیمت همراه با ساکنینی ثروتمند قرار دارند. ساحل ایپانما، به خاطر سواحل زیبا، منظره های شگفت انگیز، تفریحات و امکانات متنوع و پلاژهای ساحلی اش شهرت جهانی یافته است. همچنین وجود گالری های آوانگارد، کتاب فروشی و سینماهای متنوع و شن های سفید این ساحل، به شهرت آن نیز افزوده است.

این ساحل که در قسمت جنوبی شهر ریو دو ژانیرو قرار گرفته است، بین لبلون و آرپادور قرار گرفته است. این منطقه به خاطر موسیقی سنتی بوسا نُوا، به نماد موسیقی و هنر این شهر تبدیل شده است. در انتهای غربی ساحل کوه Iramos Dois (دو برادر) قرار گرفته است که نمای بسیار زیبایی برای ساحل ایجاد کرده است. همچنین در اکثر نقاط ساحل می توانید مردمی را ببینید که به بازی فوتبال، والیبال و راکت بال، ورزشی محلی و اختراعی که ترکیبی از والیبال و فوتبال می باشد، مشغول می باشند. تفریحات دیگری نظیر دوچرخه سواری و … را به راحتی می توانید در این ساحل تجربه کنید.

مناطق اطراف این ساحل از جمله مناطقی هستند که رفتارهای پسماندی بسیار ضعیفی دارند و این ساحل نیز همانند سواحل دیگر از وجود این مناطق رنج می برد. مقداری زیادی از آلاینده ها هنوز هم از طریق دریچه خروجی به دریا ریخته می شوند که این مسأله باعث نگرانی اکولوژیست های می شود.

فصل های تابستان و زمستان

در فصل زمستان ارتفاع موج های ساحل به ۹ فوت می رسد و در اکثر اوقات روز آب صاف، تمیز و آبی رنگ می باشد. اما پس از بارش های شدید به رنگ سبز تیره تغییر می کند.

این ساحل در فصل تابستان رونق بسیاری دارد و گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

در نهایت، تمام این ویژگی ها و امکانات سبب شده تا ساحل ایپانما رتبه ششم را در میان ساحل های جهان از آن خود کند.

تور برزیلویزای برزیل

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید