معبد آساکوسا

معبد آساکوسا (Asakusa Shrine) شهریور ۵, ۱۳۹۶

معبد آساکوسا

معبد آساکوسا ، که به عنوان سانجا – ساما (معبد سه خدا) نیز شناخته می شود، یکی از معروف ترین معابد دین شینتو در توکیو ژاپن می باشد. این معبد که در منطقه تایتوی آساکوسا قرار گرفته، به افتار سه مردی که سنسوجی را تأسیس کردند، ساخته شد. معبد آساکوسا بخشی از یک گروه از ساختمان های مقدس در منطقه است. این معبد در قسمت شرقی معبد سنسوجی و در پایین خیابانی که توسط یک سنگ توری tori مشخص شده، قرار گرفته است.

معماری

معبد آساکوسا نمونه ای از معماری گونگن – زوکوری است که توسط Tokugawa Lemitsu راه اندازی و در سال ۱۶۴۹ در دوره اِدو و در ژاپن ساخته شد. افسانه ها می گویند که دو برادر ماهیگیر به نام های Hinokuma Hamanori و Hinokuma Takenari در ۱۷ می ۶۲۸، مجسمه ای در رودخانه سومیدا یافتند. مرد سوم، صاحب ثروتمندی به نام Haji no Nakatomo، در مورد کشف این دو ماهیگیر شنیده بود و به این دو برادر نزدیک شد. این دو برادر خیلی تحت تأثیر قرار گرفتند و متعاقباً به مذهب بودایی روی آوردند.

مجسمه کانن در معبد کوچکی که توسط صاحبخانه و برادرانی که پس از آن در آنجا زندگی کردند، وقف شده بود، قرار گرفته است. این معبد در حال حاضر به عنوان سنسوجی شناخته می شود. معبد آساکوسا به منظور عبادت این مردان به عنوان سه خدا، ساخته شد. معبد و ساختمان ها و محله های اطرافش نیز قرن هاست که محل برگزاری جشنواره های شینتو و بودایی می باشد. مهم ترین و معروف ترین این جشنواره ها، سانجا ماتسوری است که در اواخر ماه می برگزار می شود.

برخلاف بسیاری از سازه های دیگر این منطقه، از جمله سنسوجی، این معبد از حملات هوایی توکیو در سال ۱۹۴۵ جان سالم به در برد. با توجه به این تاریخ غنی، دولت ژاپن در سال ۱۹۵۱ این ملک را به عنوان مکانی مهم و فرهنگی تعیین کرد.

تور ژاپنتور زاپنویزای ژاپن

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید