معبد بسیکاه Besikah

معبد بسیکاه Besikah مرداد ۲۳, ۱۳۹۶

معبد بسیکاه Besikah

معبد بسیکاه Besikah که به معبد مادر نیز معروف است، معبدی واقع در دامنه کوه آگونگ می باشد. کوه آگونگ مهم ترین آتشفشان و بلندترین کوه بالی می باشد. این مجموعه معابد از ۲۳ معبد تشکیل شده که طبقات آن به صورت موازی و موجی روی هم قرار گرفتند. معبد بسیکاه Besikah بزرگترین، مهم ترین و مقدس ترین معبد بالی است و از زیباترین معبدهای جهان به شمار می آید. اطراف معبد را منطقه ای منحصر به فرد با پوشش گیاهی خاصی احاطه کرده است. همچنین مزارع برنج بسیاری نیز در اطراف مجموعه وجود دارد.

بسیکاه Besikah تقریباً در ۱۰۰۰ متری کوه آگونگ قرار گرفته است. فوران سال ۱۹۶۳ این آتشفشان حدود ۱۷۰۰ نفر را کشت و معبد بسیکاه Besikah را هم تهدید کرد. مجموعه معابد موجود با هم در ارتباط هستند و در امتداد یک محور هماهنگ قرار گرفته اند. به طوریکه فرد روحانی را به سمت بالا و نزدیک به کوهی که مقدس در نظر گرفته شده است، هدایت می کنند.

معبد Pura Pentaran Agung نیز بزرگ ترین معبد مجموعه می باشد. پایه های سنگی معبد و چند معبد دیگر شبیه به اهرام پله ای Megalithic است.

تاریخچه

منشأ دقیق و تاریخی این معبد هنوز مشخص نیست، اما تقریباً به طور مداوم از دوران ماقبل تاریخ تاکنون، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. از سال ۱۲۸۴، هنگامی که نخستین فاتحان جاوایی در بالی مستقر شد، عبادتگاه هندوها بوده است. مجموعه معابد بسیکاه Besikah در سال ۱۹۹۵ نیز در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

فستیوال ها

سالانه حداقل ۷۰ جشنواره و فستیوال مختلف در این مجموعه برگزار می شود، که هر سالن تقریباً یک سالگرد سالیانه را برگزار می کند.

این مجموعه زیبا از شاخصه های اصلی جزیره بالی می باشد که با زیبایی های بی نظیر و منحصر به فردش توانسته گردشگران خارجی بسیاری را به خود جذب کند.

تور بالیتور بالی + سنگاپور

موقعیت

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید