معبد کین کاکوجی

معبد کین کاکوجی – معبد طلایی Kinkaku-ji خرداد ۲۲, ۱۳۹۶

معبد کین کاکوجی یا معبد طلایی

معبد کین کاکوجی یا معبد طلایی (به طور رسمی روکوئونجی)، معبدی ذِن بودایی است که سطح نمای آن با ورقه های طلا پوشیده شده است. این معبد یکی از جذاب ترین و محبوب ترین ساختمان های ژاپن می باشد که در نواحی شمالی شهر توکیو قرار گرفته است. این معبد به عنوان سایت تاریخی ویژه ملی و چشم انداز ملی تعیین شده و یکی از ۱۷ آثار تاریخی کیوتو می باشد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

این سایت در اصل ویلایی با نام Kitayama – dai و متعلق به سیاستمدار قدرتمند آشیکاگا یوشیمیتسو (Shogun Ashikaga Yoshimitsu) بوده است. هنگامی که یوشیمیتسو درگذشت، این مجموعه در سال ۱۴۰۸، به خواست خودش و توسط پسرش به معبد ذِن بودایی تبدیل شد.

این مجموعه تاکنون چندین بار طعمه حریق شده است که تنها دو بار از این آتش سوزی ها در نتیجه جنگ بوده و یک مرتبه هم یک راهب دیوانه معبد را به آتش کشید. این راهب به ۷ سال زندان محکوم شد و در نهایت به علت بیماری روانی آزاد شد. بنای کنونی حاصل بازسازی سال ۱۹۵۵ می باشد.

نام معبد نیز برگرفته از ورق های طلایی رنگ به کار گرفته شده در نمای ساختمان می باشد.

معماری معبد کین کاکوجی

معماری هر طبقه از معبد طلایی سبک جدایی از معابد دیگر دارد که جزئیات آنها به شرح زیر می باشد.

  • طبقه اول: به سبک معماری «شیندِن» ساخته شده که در دوران «هیان» کاخ های به این سبک ساخته می شدند. این طبقه کاملا متفاوت از طبقات دیگر طراحی شده است و در سبک معماری اش دارای ستون های چوبی و دیوارهای سفید گچی می باشد.
  • طبقه دوم: به سبک معماری اقامتگاه های سامورایی ها ساخته شده است و نمای خارجی آن نیز با ورقه های طلا پوشیده شده است.
  • طبقه سوم: به سبک معماری تالار ذِن چینی طراحی شده است و نمای بیرونی و داخلی آن نیز با ورقه های طلا پوشیده شده است.
  • و در نهایت بر روی سقف معبد نیز یک ققنوس طلایی قرار داده شده است.

علاوه بر معبد کین کاکوجی یا معبد طلایی، می توان از بازدید منزل کشیش های ارشد سابق، باغ های معبد و چشم انداز تالاب زیبای باغ لذت برد.

تور ژاپن

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید