موزه هنر و تاریخ

موزه هنر و تاریخ (Musee d’Art et d’Historie) شهریور ۲۱, ۱۳۹۶

موزه هنر و تاریخ

موزه هنر و تاریخ (Musee d’Art rt d’Historie) بزرگ ترین موزه هنر در ژنو است. این موزه در Les Tranchees و در مرکز شهر قرار دارد.

ساختار

موزه هنر و تاریخ توسط معمار مارک کامولتی در سال های ۱۹۰۳ تا ۱۹۱۰ ساخته شد. این ساختمان مربعی شکل با ۶۰ متر طول، اطراف یک حیاط داخلی را احاطه کرده است. این ساختمان دارای ۴ طبقه و فانوس های سقفی می باشد و فضای نمایشگاهی کل آن ۷۰۰۰ متر مربع می باشد.

نمای ساختمان با مجسمه های تزئینی Paul Amlehn ساخته شده است و الگویی از هنر، نقاشی، رنگ آمیزی و معماری را به تصویر می کشد. این مجسمه ها بر روی دیوار مثلثی بالای ورودی نصب شده است و دو نشانه دیگر از هنر کاربردی و باستان شناسی در اطراف آن دیده می شوند.

حاشیه های اطراف آنها نیز نام های هنرمندان ژنو نظیر داسیور (Dassier)، بود-بُوی (Baud-Bovy)، سنت – اورس (Saint-Ours)، آگاس (Agasse)، توپفر (Topffer)، لیوتارد (Liotard)، کالام (Calame)، دیدای (Diday)، مِن (Menn)، پتیتوت (Petitot)، آرلاد و پرادیر (Arland and Pradier) می باشد.

موزه

ساخت این موزه به عنوان یک مؤسسه به سال ۱۸۲۶ بازمی گردد که در حال حاضر آن مؤسسه موزه راث (Rath) می باشد. موزه آکادمیک که به تاریخ طبیعی و باستان شناسی اختصاص داده شده است، در سال ۱۸۱۸ تأسیس شد.

مجموعه

موزه هنرهای زیبا (Musee des Beaux Arts) نیز در سال ۱۸۵۱، که مجموعه سلاح های دولتی ژنو و اقلام تاریخی را دریافت کرده بود، ایجاد شد. در نیمه دوم قرن نوزدهم مجموعه های مختلف این موزه با کمک های مالی بزرگ تر شد که نیاز به اتاق ها و نمایشگاه های بیشتر داشت. در سال ۱۸۹۷ شرکت Societe du Musee de Geneve با هدف ایجاد یک موزه جدید تأسیس شد. در سال ۱۹۰۰، شهر ژنو یک مسابقه معماری برای طراحی ساختمان جدید برگزار کرد. موزه تاریخ و هنر در نهایت از سال ۱۹۰۳ تا ۱۹۱۰ ساخته شد. با این حال بخشی از این مجموه به دلیل کمبود فضا به موزه های جدید فرستاده شد.

موزه تاریخ و هنر رهبری انجمن موزه های هنر و تاریخ شهر ژنو را بر عهده دارد. موزه های دیگر این گروه عبارتند از: مجسمه سازی (گرافیک)، موزه آریانا (چینی)، موزه راث (نمایشگاه های ویژه) ماژن تاول (تاریخ ژنو) و Musee de ‘Horlogerie et de l’Emaillerie (تاریخ زمان). این گروه همچنین شامل یک استودیو ترمیم هنری، آزمایشگاه های تحقیقاتی و یک کتابخانه هنری و باستان شناسی با ۴۰۰۰۰۰ جلد کتاب می باشد. بخش هنرهای کاربردی، دارای مجموعه از هنر بیزانس، آیکون ها و سلاح هایی از قرون وسطی و رنسانس، وسایل نقره و ظروف حلبی، آلات موسیقی و منسوجات می باشد.

بخش باستان شناسی نیز یافته هایی از تاریخ اروپا، مصر باستان (همراه با مومیایی قرن ۹ قبل از میلاد)، فرهنگ کِرما () سودان، خاور نزدیک، یونان باستان و روم و ایتالیای پیش از روم را در خود جای داده است.

تور سوئیسویزای سوئیس

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید