پارک ملی بنف

پارک ملی بنف (Banff National Park) مرداد ۳۰, ۱۳۹۶

پارک ملی بنف

پارک ملی بنف، پارکی است واقع در دامنه های رشته کوه راکی که در نزدیکی شهر بنف ایالت آلبرتا قرار گرفته است. همچنین پارک ملی بنف در ۱۸۰-۱۱۰ کیلومتری غرب کلگری در ایالت آلبرتا نیز قرار گرفته است. این پارک که قدیمی ترین پارک ملی کانادا نیز می باشد، یکی از جذاب ترین و پر بازدید ترین پارک های ملی جهان نیز به شمار می آید. پارک های ملی رشته کوه های راکی که در فهرست میراث جهانی نیز ثبت شده اند، شامل پارک ملی بنف، پارک ملی جاسپر، پارک ملی کوتنی و پارک ملی یوهو می باشند.

در سال های اولی که این پارک شناخته شده بود، تنها راه دسترسی به پارک قطار بود. پس از آن و در اوایل قرن بیستم جاده سازی در پارک آغاز شد و در نهایت در سال ۱۹۶۰ افتتاح شد. پس از بازگشایی تمایل گردشگران جهت بازدید از پارک ملی بنف افزایش یافت. این افزایش به قدری بود که در سال ۱۹۹۰، تعداد گردشگران به بیش از ۵ میلیون نفر رسید. جالب است بدانید که محققان محیط زیست به این نتیجه رسیده اند که بازدید بیشتر از ۳ میلیون نفر در سال به اکوسیستم پارک آسیب می رساند.

عوامل جذب گردشگر

وجود عوامل بسیاری در این پارک باعث جذب گردشگر بیشتر شده است، که این به شرح زیر می باشند:

  • یخچال های طبیعی
  • دشت های یخی
  • جنگل های مخروطی
  • مناظر زیبا و شگفت انگیز

همچنین پارک ملی یوهو از غرب، پارک ملی کوتنی از جنوب و منطقه کاناناسکیس از جنوب شرقی اطراف این پارک را احاطه کرده اند. گونه های پستانداری نظیر خرس گریزلی، گربه وحشی، وولورین، گوزن و گوزن شمالی در این پارک یافت می شوند. خزندگان و دوزیستان بسیاری نیز در این پارک زندگی می کنند که تعداد محدودی از آنها ثبت شده اند.

تور کانادا ویزای کانادا

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید