کاخ امپراتوری توکیو

کاخ امپراتوری توکیو (Tokyo Imperial Palace) خرداد ۲۰, ۱۳۹۶

کاخ امپراتوری توکیو

کاخ امپراتوری توکیو یا کوکیو، قلعه و قصری واقع در منطقه چیودای است که اکنون اقامتگاه امپراتور ژاپن «اکی هیتو» و خانواده سلطنتی ژاپن می باشد.

این کاخ شامل بخش های مختلفی نظیر کاخ اصلی، محل اقامت خصوصی خانواده سلطنتی امپراتور، بایگانی، موزه سلطنتی ساننومارو و دفتر اداری می باشد. این کاخ در محل قدیمی کاخ اِدو ساخته شده است.

تاریخچه

همانند اکثر ساختمان های قدیمی و مهم ژاپن، کاخ امپراتوری نیز چندین بار در طول تاریخش دچار حادثه و آتش سوزی شد. به طوریکه تاکنون این کاخ ۸ بار بازسازی شده و شامل معماری های گوناگونی از قرن دوازدهم و بعد از آن می باشد.

در ابتدا این کاخ در سال ۱۸۶۸ میلادی توسط امپراتور میجی به عنوان محل اقامت امپراتوران ژاپن انتخاب شد و نام آن از اِدو به قلعه توکیو تغییر یافت. در سال ۱۸۶۹، امپراتور میجی مجدداً نام این کاخ را به قلعه امپراتور تغییر داد. در جریان آتش سوزی سال ۱۸۷۳ میلادیف این قصر از بین رفت و در سال ۱۸۸۸ میلادی قصر جدید در این مکان افتتاح شد و نام آن به کیوجو تغییر یافت. همچنین در جریان بمباران هوایی سال ۱۹۴۵ قصر دچار آتش سوزی شد و امپراتور شووا، بازسازی خانه های مردم را به بازسازی قصر ارجحیت داد.

سرانجام در سال ۱۹۶۸ و بعد از گذشت ۴ سال کار بازسازی قصر به پایان رسید و ۱ سال بعد از آن توسط امپراتور مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر، امپراتور آکی هیتو و همسرش در این قصر اقامت دارند و نام آن از سال ۱۹۶۹، بعد از بازسازی قصر، کیوکو باقی ماند.

همچنین از سال ۱۹۶۸ به بعد، این کاخ برای بازدید عموم باز شد و از سال ۱۹۹۳ نیز بازدید از موزه کاخ امپراتوری نیز رایگان شد.

امروزه این کاخ به نمادی برای حفظ سنت ها در ژاپن تبدیل شده است.

تور ژاپن

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید