همایش ظرفیت‌های گردشگری ژاپن با محوریت المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار شد تیر ۱, ۱۳۹۸

همایش بررسی ظرفیت‌های گردشگری ژاپن، چهارشنبه گذشته، ۲۲ خرداد ماه در هتل پارسیان اوین برگزار شد. در این همایش به میزبانی گروه گردشگری پرشیا، خبرنگاران حوزه گردشگری، مدیران آژانس‌ها و اعضای کمیته ملی المپیک حضور داشتند.

محور همایش در مورد تعاملات گردشگری و فرهنگی ایران و ژاپن، سابقه تاریخی ارتباط دو کشور و راهنمایی‌های‌ لازم برای برگزاری تورهای گردشگری در ژاپن به‌خصوص در زمان برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود. المپیک توکیو در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ و پارالمپیک و در شهریور همان سال برگزار خواهد شد.

در بخش ابتدایی مراسم، سید عباسعلی امامیه، مدیرعامل گروه گردشگری پرشیا، اهداف برگزاری این همایش را افزایش تبادل گردشگر بین دو کشور ایران و ژاپن و در اختیار گذاشتن امکانات گروه گردشگری پرشیا برای همکاران، آژانس‌ها و متولیان گردشگری در ایران توصیف کرد. همچنین با توجه به برگزاری المپیک ۲۰۲۰ در کشور ژاپن، این اطلاعات را برای ارائه خدمات گردشگری مناسب به هم‌وطنان ضروری دانست.

امامیه در ادامه درباره سرزمین، فرهنگ، دین، تاریخ ژاپن و روابط این کشور با ایران سخنرانی کرد و با نمایش اسلاید‌هایی، تاثیرات و شباهت‌های فرهنگی ایران و ژاپن را به تصویر کشید. مثال‌هایی که از این شباهت‌ها ارائه شد، وجود نماد لوتوس در هر دو کشور (نماد خاندان سلطنتی ژاپن و وجود این نماد در تخت جمشید)، سازهای مشابه (نی همبون و هیچیریکی) و تاثیر میترائیسم در ژاپن بود.

پس از امامیه، از خانم شوکو اندو دعوت شد که در مورد کشور و تورهای ژاپن اطلاعاتی ارائه کند. اندو با وجود تابعه ژاپن بودن، به زبان فارسی توضیحات خود را بیان کرد. سخنرانی ایشان با جزئیات زیادی درباره ضروریات سفر به ژاپن شامل ویزای ژاپن، اختلاف ساعتی، ساعات کاری مراکز مهم، دیدنی‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های برتر این کشور در سه شهر توکیو، کیوتو و اوزاکا در ژاپن بود.

در بخش بعدی سمینار، حرمت‌اله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران درباره اهمیت توریسم و گردشگری و همین طور تبادل دو طرفه‌ی گردشگر بین دو کشور ایران و ژاپن سخنانی ایراد کرد. ایشان اعلام کرد کنسرسیوم تورهای ورودی ژاپن راه‌اندازی شده است و از آژانس‌های گردشگری و همچنین طرف ژاپنی درخواست کرد که در زمینه جذب گردشگر از این کشور بیشتر تلاش کنند.

«میزو تانی» سخنران بعدی همایش بود که خود را از دوستان امامیه معرفی کرد و همانند اندو با وجود ملیت ژاپنی به زبان فارسی درباره اوریگامی توضیحاتی داد. میزو تانی، صحبت‌های خود را از تاریخچه‌ی کاغذ آغاز کرد، با توضیح درباره اوریگامی ادامه داد و با آموزش ساخت درنای کاغذی (امروزه نماد صلح محسوب می‌شود) سخنان خود را به پایان برد. ژاپنی‌ها اعتقاد دارند که هر کس ۱۰۰۰ درنای کاغذی بسازد یک آرزویش برآورده می‌شود.

سپس امامیه به پشت تریبون بازگشت و اطلاعاتی کاربردی درباره طراحی تور و برنامه‌های گردشگری در ژاپن، به‌خصوص در زمان المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو برای آژانس‌های گردشگری ارائه کرد. وی از افزایش نرخ‌های هتل‌ها تا حدود سه برابر فصل شلوغ خبر داد و برنامه‌ریزی مناسب برای رزرو هتل را در اختیار حضار قرار داد. این نوبت سخنرانی مدیرعامل گروه گردشگری پرشیا، نکات زیادی درباره پرواز‌ها، هتل‌ها، حمل‌ونقل مسافر در ژاپن، خدمات ویژه و به‌خصوص امکان و برنامه حضور مسافر در مسابقات المپیک توکیو را در بر داشت. همچنین امکان حضور در افتتاحیه و اختتامیه را برای گردشگران ایرانی تقریبا غیرممکن اعلام کرد.

مدیر فروش دفتر تهران ترکیش‌ایرلاین، کیارش شیرانی، سخنران بعدی مراسم بود. ایشان با توجه به کوتاه بودن زمان، مطالبی را درباره هواپیمایی ترکیش ایرلاین، آخرین خدمات این شرکت و فرودگاه بین‌المللی استانبول ارائه کرد. وی هدف هواپیمایی ترکیش را حفظ کیفیت بالای خدمات خود با وجود گسترش مستمر شبکه پروازی خود بیان کرد. در حال حاضر این شرکت به ۳۱۱ فرودگاه در ۳۰۸ شهر از ۱۲۴ کشور دنیا پرواز دارد. این شرکت ۶ سال متوالی برنده جایزه بهترین ایرلاین اروپا شده است.

در پایان خانم اندو پس از پایان توضیحات شیرانی درباره فرودگاه استانبول، در سخنرانی دیگری به جزئیات سفرنامه‌های گروهی، انفرادی و فم‌تور (‌FamTour) برای آژانس‌های ایرانی پرداخت.

بررسی نحوه ارائه خدمات گردشگری ژاپن به مهمانان ایرانی در المپیک ۲۰۲۰

همایش ظرفیت‌های گردشگری ژاپن با محوریت المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار شد.

همایش ظرفیت‌های گردشگری ژاپن با محوریت المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار شد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هشت =

فعلا نظری برای این خبر ثبت نشده است.

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید