تورنتو (Toronto)

تورنتو

تورنتو شهری است واقع در جنوب اُنتاریو که پایتخت ایالت اُنتاریو نیز می باشد. این شهر با جمعیتی حدود ۵/۲ میلیون نفر بعد از مکزیکو سیتی، نیویورک و لس آنجلس چهارمین شهر پرجمعیت در آمریکای شمالی و پرجمعیت ترین شهر کانادا است. این شهر از ۱۱ هزار سال قبل تاکنون زیستگاه انسان ها بوده است. به عبارت دیگر این شهر بعد از عصر یخبندان شاهد سکونت انسان بوده است.

ابتدا تورنتو برای بریتانیا بود ولی شکل شهری خود را در سال ۱۷۹۳ پیدا کرد و در سال ۱۸۳۴ به شهری مستقل تبدیل شد. قبیله هورون اولین مردمان ساکن این منطقه بودند، تازمانیکه اروپایی ها برای اولین بار وارد این منطقه شدند. نام این شهر نیز از واژه سرخپوستی تکارونتو مشتق شده و معنای آن «محلی که درختان بر روی آب ایستاده اند» است.

همچنین تورنتو جزء ده شهر قدرتمند جهان از نظر اقتصادی، پایتخت اقتصادی کانادا و مرکز اقتصادی بزرگ جهان می باشد. این ویژگی ها در کنار هم این شهر را به یک شهر جهانی یا Global City تبدیل کرده است. بورس تورنتو نیز هفتمین بازار بزرگ جهان از نظر ارزش بازار می باشد.

این شهر جزء مهاجرپذیرترین شهرهای جهان می باشد که پذیرش بیش از ۴۰ میلیون گردشگر در سال را به خود اختصاص داده است. تورنتو به دلیل اینکه مهاجرپذیر می باشد، میزبان نژادهای بسیاری نیز می باشد که مردم آسیای جنوبی، چینی ها، سیاهپوست ها و لاتینی ها بیشترین نژادها را تشکیل می دهند. اکثریت این مردم مسیحی می باشند.

همچنین یکی از بلندترین برج های جهان یعنی برج سی ان، طولانی ترین خیابان جهان یعنی خیابان یانگ، بزرگترین و طولانی ترین زیرگذر جهان یعنی زیرگذر «پث، path» و سومین باغ وحش بزرگ جهان یعنی باغ وحش شهر نیز در این شهر قرار گرفته اند.

جاذبه های گردشگری

  • تالار شهر
  • میدان یانگ و دانداس
  • کاسا لوما
  • موزه سلطنتی اُنتاریو
  • بازار سنت لارنس
  • باغ وحش تورنتو

تور کانادا

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید