فواره جت دیو Jet d'Eau

فواره جت دیو Jet d’Eau یا فواره ژنو مرداد ۱۱, ۱۳۹۶

فواره جت دیو Jet d’Eau

فواره جت دیو  Jet d’Eau ، فواره ای بزرگ در ژنو است و یکی از معروف ترین فواره ها و نمادهای شهری می باشد. این آبنما در وب سایت رسمی گردشگری شهر ژنو و لوگوی رسمی میزبانی مسابقات قهرمانی یورو ۲۰۰۸ در ژنو به کار برده شده است. این فواره بلندترین فواره جهان می باشد و در هر ثانیه ۵۰۰ لیتر آب را توسط دو پمپ ۵۰۰ کیلوواتی و تا ارتفاع ۱۴۰ متری به بالا می فرستد. همچنین این فواره در میان آب های دریاچه لمان قرار گرفته و با ارتفاع زیادی که دارد از تمام نقاط شهر قابل رؤیت می باشد. بازدید کنندگان فواریه نیز می توانند از طریق اسکله سنگی ای که در نزدیکی فواره وجود دارد به آن دسترسی داشته باشند و ممکن است با تغییرات ناگهانی باد خیس شوند.

تاریخچه

فواره جت دیو Jet d’Eau در ابتدا در سال ۱۸۸۶ و کمی پایین تر از مکان فعلی اش نصب شد. در سال ۱۹۸۱ ارزش زیبایی شناختی اش به رسمیت شناخته شد و برای جشن فستیوال فدرال ژیمناستیک و ششصدمین سالگرد کنفدراسیون سوئیس به مکان فعلی اش انتقال داده شد و برای اولین بار استفاده شد.

قبلا حداکثر ارتفاع آن حدود ۹۰ متر بود. فواره Jet d’Eau کنونی در سال ۱۹۵۱ در محل کنونی اش و درون آب نصب شد تا آب دریاچه را به جای آب شهری پمپ می کند. در ۲۵ آگوست ۲۰۱۶، فواره Jet d’Eau جشن ۱۲۵ سالگی اش را نیز جشن گرفت.

امروزه فواره Jet d’Eau از جذاب ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری شهر ژنو می باشند و سالانه گردشگران بسیاری را جذب خود می کند.

تور سوئیس ، تور سوئیس

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید