بریتیش کلمبیا (British Columbia)

بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا ، غربی ترین ایالت کشور کانادا است که در میان اقیانوس آرام و رشته کوه های راکی قرار گرفته است. شهر ویکتوریا پایتخت این استان است و ونکوور نیز بزرگ ترین شهر آن می باشد. این استان، سومین استان بزرگ کانادا است و مساحت آن به اندازه مجموع سه کشور فرانسه، هلند و آلمان می باشد.

تاریخچه

بریتیش کلمبیا، دارای یکی از غنی ترین و مهم ترین تاریخچه های بومی کانادا است. به طوریکه هنگامی که اروپایی ها وارد این ایالت شدند، نیمی از ساکنان کنونی این ایالت در آن زندگی می کردند. در اواخر دهه ۱۷۰۰، کاشفان انگلیسی معروف «جیمز کلارک و ناخدا جورج ونکوور» به ونکوور وارد شدند و در همان زمان اروپایی ها نیز وارد بریتیش کلمبیا شدند. بازارگانان پوست نیز بعد از این دو کاشف در این ایالت ساکن شدند و به دنبال آن مهاجرانی از اروپا، چین و ژاپن نیز وارد بریتیش کلمبیا شدند. پس از احداث راه آهن مشاغل معدن و جنگلداری نیز به اقتصاد این ایالت اضافه شد. در نهایت اقتصاد این ایالت بعد از جنگ جهانی دوم شکوفا شد. در این دوره شکوفایی فرهنگی نیز در این ایالت صورت گرفت و در نتیجه ونکوور و ویکتوریا تبدیل به مراکز فرهنگی و هنری این ایالت شدند.

بریتیش کلمبیا در طول سال حدود ۳۵ هزار نفر مهاجر را به خود جذب می کند. دلیل این جاذبه محیط چند فرهنگی و سطح بالای زندگی می باشد. این جاذبه سبب شده تا بخش مهم جمعیت ایالت را مهاجران تشکیل بدهند.

شهرهای استان بریتیش کلمبیا از بهترین و تمیزترین شهرهای کانادا هستند به طوریکه این ایالت برای برگزاری بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۰ انتخاب شد.

جاذبه های گردشگری

برخی از جاذبه های گردشگری بریتیش کلمبیا عبارتند از:

  • پارک استنلی
  • کوه های راکی
  • پل معلق کاپیلانو
  • پارک ملی گوایی هاناس
  • محله چینی ها

تور کانادا

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید