ریو دو ژانیرو – ریو – برزیل (Rio de Janeiro)

ریو دو ژانیرو

ریو دو ژانیرو یا به طور مختصر ریو، پایتخت ایالت ریو دو ژانیرو، سومین ایالت پرجمعیت برزیل، دومین شهر پرجمعیت برزیل و ششمین شهر پرجمعیت قاره آمریکا می باشد. در تاریخ ۱ جولای ۲۰۱۲ این شهر به عنوان یک منظره فرهنگی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. این شهر در سال ۱۵۶۵ توسط پرتغالی ها تأسیس شد و بعدها، در سال ۱۷۶۳، تبدیل به پایتخت دولت برزیل شد. در سال ۱۸۰۸ نیز پادشاهی سلطنتی پرتغالی به برزیل انتقال داده شد و این یکی از معدود دفعاتی بود که پایتخت یک امپراتوری به یکی از کشورهای مستعمره اش انتقال داده شد.

همچنین ریو دو ژانیرو تا سال ۱۸۸۹ پایتخت سلطنت امپراتوری مستقل برزیل بود. این شهر تا سال ۱۹۶۰ زمانی که پایتخت برزیل به برازیلیا انتقال داده شد، پایتخت جمهوری برزیل باقی ماند.

ریو، مرکز شرکت های نفتی، معدنی و مخابراتی برزیل و یکی از پرطرفدارترین شهرهای نیمکره جنوبی آمریکاست که به خاطر طبیعت زیبا، کارناوال ها، سامبا و سواحل زیبایش شناخته شده است.

سواحل شهر ریو به بهشت موج سواران معروف هستند. علاوه بر این ها مجسمه غول پیکر مسیح در بالای کوه کورکووادو، یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان، کوه کله قندی با ترن هوایی اش و بزرگترین استادیوم های فوتبال جهان از جاذبه های معروف و اصلی این شهر به شمار می آیند.

ریو دو ژانیرو، میزبان بازی های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ و پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۶ بود و این شهر، اولین شهر آمریکای جنوبی و پرتغالی زبان بود که این رویداد را برگزار کرد.

جاذبه های گردشگری ریو

برخی از جاذبه های گردشگری این شهر عبارتند از:

مجسمه حضرت مسیح، کوه کله قندی، کوه کورکووادو، کوپاکابانا، جنگل تیجوکا، تله کابین کوه کله قندی، منطقه سانتا ترزا، باغ گیاه شناسی ریو دو ژانیرو، لِبلون، کلیسای جامع ریو دو ژانیرو، ساحل ورمیلا یا قرمز و …

تور برزیل

موقعیت

آدرس:
تهران، شهرک غرب (قدس)، بلوار دریا، جنب چهارراه مطهری، پلاک 126، واحد 4
تلفن : 021-88561195-7
فکس: 021-88561194
لطفا صبر کنید